onsdag 16. august 2017

Merkedager: Feiring av Rugsok

Rugsok, eller rugdagen, er ikke en dag som har hatt en stor plass i hverdagen. Det het seg at det var dagen man sådde vinterrugen. Nå er alle jordene våre leid ut, og ingen er klare til å bli sådd ennå, så jeg har ingen planer om såing i dag (jeg skal bytte ut et par planter i utekrukkene, det er det nærmeste jeg kommer i dag). Egentlig var det en dag til minne om helgenen St. Rochus.

Derimot så het det at hvis katten kvesset klørne på treverket, ville det bli storm. Jeg får holde et øye med katten. Men, siden det er en villkatt som bor i låven, blir ikke det så veldig lett å kontrollere. Så hvis det blir storm, så får jeg svaret på hva han har funnet på... Foreløpig er været fint!

Lucifer, som Tiril kaller han, får se å holde klørne unna låveveggen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...