lørdag 24. september 2016

EFIT 24. september 2016

Ett foto i timmen, og hest, hest og mer hest sto på agendaen... Dagen i dag var satt av til å arrangere skeidkonkurranse for Vestfold dølahestlag, hvor jeg også skulle dømme. Det ble litt forbredelser til det, og samt en annen oppgave jeg hadde tatt på meg...


Kl. 00.36 - De siste forberedelser til dagens konkurranse, nattarbeid må til! Kaka er ferdig, dommerskjemaer og startlister er klare.


Kl. 01.28 - Jeg hadde lovet å redigere litt musikk for noen. Jeg hadde egentlig ikke trodd jeg skulle bli ferdig og hadde gitt det opp. Men når jeg satt der og ikke fantes spesielt trøtt (takket være energidrikk jeg hadde drukket for å holde meg våken), så kunne jeg jo gjøre et forsøk. Bestillingen innebar litt Pirates of the Caribbean, og jeg gjør litt research.


Kl. 01.41 - Nattmat! Etter en time med arbeid, var jeg litt fysen noe snacks. Tacosaus, creme fraiche og nacho chips... På tide med litt søvn nå tror jeg...


Kl. 07.41 - God morgen! Jeg har allerede vært oppe litt, men jeg var for trøtt til å huske å ta bilde. En superkjapp dusj og nå er jeg klar for å dra avgårde.



Kl. 08.44 -  Straks framme på konkurranseplassen i Svarstad. Tåka lett ligger over Lågen.

Side jeg skulle dømme i konkurransen, kunne jeg ikke ta bilder hver time. Jeg tok noen bilder på premieutdelingen og snek inn et par mobilbilder underveis.


 Mona og Lukas på seiersrunden. De fikk en fin fjerdeplass. Bak ser vi Simba og Jeanette.


Mona og Frøya. De skal ri inntil pallen, gå av hesten, leie hesten en runde rundt og så gå på igjen.


Seiersrunde for tømmekjøringsklassen. 1.plass ble den 25 år gamle shetlandsponnien i  midten, Augusta av Norum. 2. plassen gikk til min søster og dølaåringshingsten Mynt, 3. plass til shettisen Molina.


Martine og Balder, i trangt rom. Her skal hesten snu rundt på 1,5 kvm, uten å tråkke på streken.


 Søte lille Augusta. Her må hesten tråkke på plater for å få poeng.


Seiersunde. Stine og nordlandshesten Jojo, bak er frieserblandingen Melody, som helt ferske tok 3. plassen.


Kl. 15.20 - På vei hjem, sliten og trøtt. Glad jeg ikke trenger å kjøre hjem selv...


Kl. 16. 25 - Endelig hjemme.


Kl. 17.27 - Venter på at hvitløksbrødene skal bli ferdig.


Kl. 18.30 - Litt sløving foran TV, sjekker mobilen og venter på at maten skal synke...


Kl. 19.25 - Inspirert av dagens skeidkonkurranse, så bestemmer jeg for å trene egent hest før mørket faller på.


Kl. 20.15 - Et veldig dårlig mobilbilde... Men samboer vil også prøve seg, og det går kjempebra. Inspirert av en av dagens momenter, dette måtte testes ut. Vannkanne, rart sier du? Det viste seg å være ganske utfordrende. Hesten må stå helt stille mens mann fyller opp kanna. Så skulle man bort og fylle opp et plastbeger. Da sølte man vann på hesten, noe den måtte takle, og man måtte ri med en tøyle. Så måtte man fylle opp begeret og hesten måtte igjen stå stille og ikke bry seg om den sildrende lyden. For enkelte var det kjempeenkelte, for enkelte var det ganske utfordrende. Saga kunne ikke brydd seg mindre...


Kl. 21.30 - Sjokoladekakerester må jo selvsagt spises opp...


Kl. 22.36 - Linnea sier god natt til dere alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...