fredag 26. august 2016

Pizza i matpakka

Jeg er mor til et veldig kresent barn, som fort blir matlei. Derfor leter jeg stadig etter kreative løsninger som kan fungere i skolematen og ellers også. Brødmat blir fort kjedelig. Det nyeste er pizza! Dette er en rask versjon av pizza, med ferdige ingredienser. Jeg har juksa litt, med andre ord. Nå skal det sies at jeg ikke er veldig begeistret over å jukse, jeg vil få det til selv, men jeg kan velge å bruke hele kvelden på å lage pizzadeig og saus, eller jeg kan ha en ferdig pizzabunn, smøre på saus og legge på fyll...


Jeg stikker ut pizzaene med et litt stort glass. Deigen som blir til overs, kjevler jeg ut slik at jeg får brukt alt. Jeg har valgt en bunn med fullkorn, for å få en sunnere variant. Resten av fyllet velger du etter egen smak. Her i huset er det pepperoni og skinke som teller blant de yngste.


Før du starter, setter du ovnen på 250 grader. Pizzaene skal stå i ovnen i 10 minutter. Etter det er det bare å spise og kose seg! I matpakka er den jo kald, men eieren av nevnte matpakke syntes fortsatt at det smakte godt. De pizzaene som ikke blir med på skolen, havner i fryseren, så kan man plukke ut de man trenger.


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...