søndag 13. november 2016

Smakebit på en søndag: Flink pike av Gillian Pike


Da fikk jeg endelig vært med på En smakebit. Jeg leser så sakte for tiden! Et kapittel her og et kapittel der, med mange dager i mellom. Men nå er jeg i gang med ny bok som jeg kan dele en smakebit fra.

Dagen i dag har ellers vært preget av farsdag. Kakebaking og middag ble laget mer eller mindre samtidig og selv om bollene ble litt vel mørke (men heldigvis ikke svidd), så ble de gode.

  
Jeg har begynt på Gillian Flynns bok Flink pike tidligere denne uka. Jeg har ikke rukket å lese veldig mye. Men jeg har kommet såpass langt at jeg har forstått at foreløpig vet at jeg har både det ene og det andre i vente, uten å ane hva det skal være. Når jeg er ferdig med å skrive dette innlegget, skal jeg krype ned i den nyoppredde sengen min og lese et par kapitler. Hvis jeg ikke sovner først da...

Boken handler om ekteparet Nick og Amy og starter på deres fem års bryllupsdag. Amy forsvinner plutselig og jakten på hva som har skjedd, starter. For er alt som det egentlig skal, eller er det skjulte hemmeligheter? Er Nick den fortvilede ektemannen eller er han skyldig? 
"Hei, Nicky," lød Carls vasne stemme. "Beklager å bry deg. jeg tenkte bare du ville vite det ... ytterdøra di står på vidt gap, og katta di er ute. Det skal den vel ikke være?"
Smakebiten stammer fra side 32, og Nick får akkurat beskjed om at noe ikke stemmer hjemme hos han selv.

For flere smakebiter, ta turen innom bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

3 kommentarer:

  1. den här har jag inte läst. tack för smakebiten!

    SvarSlett
  2. Den här boken gillade jag och filmen var också bra :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...