lørdag 4. mars 2017

EFIT 4. mars 2017




Da var det tid for ny EFIT, hvor jeg har forsøkt å dokumentere dagen min med et bilde per time. Velkommen til min lørdag!




Kl. 10.12 - jeg skulle egentlig stått opp minst en time tidligere, men på grunn av alt for lite søvn i natt, ble det en senere start enn planlagt. Det ble med andre ord litt travelt, for min søster skulle komme klokken 10 og hente meg... Vi skal på ridetime med Per og Helene Waaler like i nærheten. "Heldigvis" hadde hun punktert det ene hjulet på hestehengeren, og var litt forsinket.


Klokken 12.01 - Ridetime med Helene Waaler. Forrige time glemte jeg å ta bilde. Jeg var opptatt med å gjøre klar hesten. Dette er andre ridetimen min med Helene nå, og jeg merker allerede store framskritt med Saga. Helene, og mannen hennes Per, var de som lærte meg å ri for veldig mange år siden, så det er veldig gøy at de kommer til nabolaget her og kan lære meg masse nytt, siden de nå har flyttet til Sverige. På bildet er det Helene som rir Saga, og jeg fikk mange tilbakemeldinger og fant endel svar på ting jeg har slitt med den siste tiden.


Kl. 12.56 - Vi fikk en fantastisk lunsj i hovedhuset, hjemmelaget soppsuppe og foccacia. Jeg spiste definitivt for mye mat, men det var det verdt.


Kl. 13.55 - Lunsjen er over og det er på tide å dra hjem. Jeg sa farvel til denne søte hunden.


Kl.  15.03 - Endelig hjemme og hesteklærne er byttet ut.


Kl. 16.02 - En kjapp tur innom butikken for å få tak i saus.



Kl. 16.57 - Ole Jan har stått for dagens middag, og det var som vanlig særdeles godt. Den mammen kan virkelig lage mat! På menyen sto det i dag rådyr. Mett? Ja, det ble jeg virkelig. Jeg var fortsatt mett etter lunsjen!


Kl. 18.03 - Hviler mens jeg ser en halvgod film på Netflix.


Kl. 19.05 - Jeg forsøker å skrive en artikkel til Foreningen Arbeidshesten sitt medlemsblad.


Kl. 19.57 - Formen og motivasjonen er ikke på min side. Til min store frustrasjon er det altfor lite jeg orker om dagen. Kroppen protesterer med utmattelse, smerter og stivhet, og hodet mitt orker ikke å produsere nok ord. Derfor blir det heller en ny film, men egentlig er det for slitsomt det også. Men heldigvis var ridetimen tidligere i dag verdt det, så da får jeg heller være litt gåen nå. Som kronisk syk med fibromyalgi, så begynner jeg jo å bli vant til det.


Kl. 21.10 - Hestene synes det er veldig greit å få komme inn for kvelden nå. Snøen laver ned ute og maten venter inne. Valget var ikke så veldig vanskelig for damene.



Kl. 21.58 - Koser meg med kjeks og cola.


Kl. 23.08 - Kvelden er offisielt her, det er mørkt ute og fastelavensriset spirer i vinduet.

Takk for i dag og velkommen tilbake.

1 kommentar:

  1. Tittar in flera dagar senare och ser det blev en riktig häst-dag denna EFIT-dag.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...