søndag 20. mars 2016

En smakebit på en søndag - Undead and Unemployed av Mary Janice Davidson


Det er en stund siden jeg har fått vært med på søndagssmakebiten, men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle bidra med en bok.


På nattbordet mitt, finner du for tiden denne boken. Det er bok nummer to i en serie om vampyren Betsy. Jeg leste den første boken for et par år siden, og kjøpte de to neste bøkene litt senere. Den gangen kom jeg meg ikke helt i gang igjen, det var så mye annet som også skulle leses! Det har selvsagt ført til at jeg har brukt litt tid på å huske hva første boken handlet om.

Undead and Unemployed kan vel kalles chick-lit fantasy, med en god dose humor. Foreløpig har det gått ganske mye i sko, men så har jeg ikke kommet spesielt langt i boken heller. Smakebiten kommer fra side 38.


"I mean, just the other day, I'm minding my own business, when I have to pull a bloodsucker off his lunch. Not only did he rough up his meal, but he tipped over a city cab and scared the shit out of the driver just for the hell of it. Just because he could."
Betsy er ikke helt fornøyd med den nye livssituasjonen sin, både fordi hun er vampyr og med livet generelt... Bøkene er artige avbrudd i hverdagen, men ikke for deg som liker det mørkt og seriøst.

For flere smakebiter, ta en tur innom bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

Ha en riktig god påske alle sammen! Min påske har startet med sol og hest, og værmeldingen er lovende utover uken. Det spørs om det ikke blir bok i solveggen en av dagene, for å virkelig kjenne på vårfølelsen.

2 kommentarer:

  1. det är väl inte så kul med arbetslöshet i vampyrleden heller, kan jag tänka. tack för smakebiten!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...