søndag 17. april 2016

Smakebit på en søndag: The War of the Worlds


Dette er en bok jeg begynte på for en veldig god stund siden, og som jeg la fra meg. Ikke fordi den var dårlig, men det var til feil tid for meg akkurat da. Nå er jeg hektet, og blir dratt med inn i spenningen.


Boka er klassikeren The War of the Worlds av H.G. Wells. Enkelte kjenner kanskje historien fra filmen med samme tittel, hvor Tom Cruise spiller hovedrollen? Eller kanskje som den snillere versjonen fra Disney, Lille Kylling.

Det å lese om invasjon fra mars, i en bok fra 1898, er ganske interessant, jeg ble ganske overrasket da jeg oppdaget hvor gammel historien var. Den har fint overlevs tidens tann og jeg gleder meg til å lese videre etter at jeg har skrevet dette innlegget.

Smakebiten er fra side 66, og det er like før London blir angrepet. Det er litt spesielt å tenke på hvor sakte informasjonsflyten gikk den gangen, når telegrafen ble kuttet og man ikke har de samme mulighetene som vi har i dag!


The whole of the second volley flew wide of the Martian on the ground, and, simultaneously, both his companions brought their Heat-Rays to bear on the battery. The ammunition blew up, the pine-trees all about the guns flashed into fire, and only one or two of the men who were aldready running over the crest of the hill escaped.

Her er traileren til den snille versjonen av denne historien! Ha en fin kveld!

 

For flere smakebiter, eller for å være med selv, ta en tur innom bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...