søndag 17. juli 2016

EFIT 16. juli 2016



I går var det ett foto i timen, men jeg var ute og reiste og fikk ikke lagt ut bilder i bloggen. Nå har jeg endelig kommet hjem, og bildene kan lastes opp. Vi kjørte fra Bergen til Fagernes, så bildene er fra den turen.


 Kl. 08.20 - Morgentur i Bergen. Etter nok en natt på hard madrass, måtte morgenen startes med en liten gåtur før jeg orket å komme meg i gang. Utenfor vandrehjemmet lå tåka tykk over Ulrikken


Kl. 09.15 - Rommet er pakket og vi skal bare pakke ut i bilen og spise frokost før hjemreisen. Et par dager i Bergen er over for denne gangen.


10.14 - Bilaktiviteter er greie å ha tilgjengelig, når man har mange timer i bil foran seg.


Kl. 11.15 - Sjåføren kjører mil etter mil, etter mil (kan gjerne nynnes med Jahn Teigens melodi om man ønsker det).


Kl. 12.15 - Vi har vært på et lite besøk i Voss, og er klare for å kjøre videre.


Kl. 13.13 - Gudvangen, en perle av en norsk fjord! Hadde det ikke vært for at jeg insisterte at vi skulle stoppe her, takket være en geocache som tilsa at vi fikk god utsikt, hadde vi kjørt forbi i tunell og gått glipp av hele plassen!


Kl. 14.15 - Undredal Stavkyrkje, Norges minste stavkirke.


Kl. 15.20 - Lærdal og middag. Jeg forsøkte å ta en hel del bilder, men flaska foretrakk å være anonym... 


Kl. 16.15 - Da er vi klare til å forlate Lærdal.


 Kl. 17.13 - Borgund stavkirke, et fantastisk, vakkert syn! Litt vel mye turister der, men her må man jo bare stoppe. Et riktig imponerende kunstverk.


Kl. 18.16 - Min datter tok dette bildet, hvor fantasien rundt motivet gikk høyt. Ga gravemaskinene hverandre high five? Eller har dumperne giftet seg?


Kl. 19.15 - En foss et sted i Norge...


Kl. 20.25 - Endelig framme i Fagernes. Etter å ha bodd på et helt greit vandrehjem i noen dager, uten noen form for luksus, var en leilighet en deilig avveksling.


 Kl. 21.20 - Kveldsmaten ble pizzarester fra Lærdal.


Kl, 22.15 - Kvelden rundes av med kortspill.

Det var gårsdagen min. I dag kjørte vi fra Fagernes og hjem til Tønsberg. Det var den kjedeligste strekningen. Det er rart med det, når man har blitt vant til høye fjell og dype daler. Jeg skulle ønske anledningen bød seg, til å bare sette av masse tid til å være turist i eget land! Vi har så mye vakkert å by på, og jeg vil oppleve mye mer.

For flere EFIT-blogger, ta en titt her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...