tirsdag 21. februar 2017

TirsdagsTema: Ynkelig

Denne dagens TirsdagsTema er ynkelig, et vanskelig tema, for hva er egentlig ynkelig? Jeg liker egentlig ikke bruke et så negativt ladet ord, og ikke noe jeg kan se rundt meg som egentlig er ynkelig.



Men, på tur fant jeg denne legoklossen i skogen. En enslig legokloss i skogen, uten sine legovenner, er ganske trist og kan nok kvalifiseres som ynkelig. Den har plutselig blitt til søppel og kan ikke lenger bli til flotte byggverk. Den kan ikke lenger bli en del av et barns fantasi og kreative glede. Nå ligger den alene i skogen. Den vil ikke igjen bli til noe fornuftig, den er laget av plast og vil alltid forbli plast. Etterpå tenkte jeg at jeg burde tatt den med meg hjem og lagt den sammen med legoen her. Ikke at det blir bygget noe særlig med lego lenger, men den hadde ikke trengt å være ynkelig og helt alene lenger. Den ville vært del av et fellesskap med mange, fargete legoklosser i forskjellige størrelser. Hadde jeg tatt den med meg, ville den sluttet å være søppel og igjen blitt til en barneleke...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...