lørdag 10. september 2016

EFIT 9. september 2016


Det er Ett foto i timmen i dag. En dag hvor det for det meste ble tatt bilde med mobilkamera og derav ymse kvalitet. I går kveld ble jeg invitert med på en lang ridetur, som jeg gjerne ville bli med på. Så store deler av formiddagen gikk med til det. Velkommen til min fredag!


Kl. 06.20 - Det er altfor tidlig å stå opp nå, så både Jessica og jeg velger å sove videre...


Kl. 07.20 - Frekja har tenkt til å tilbringe resten av formiddagen på badegulvet, for å sove skjønnhetssøvnen sin.

 
Kl. 08.15 - Matpakken er bokstavelig talt i boks, og skoledagen er klar for yngstemann. Jeg har dårlig tid. Saltilpasser kommer snart, for å tilpasse salen til unghesten. Snart starter innridningen!


Kl. 09.20 - Rumpebilde! Saltilpasser har akkurat reist, og det er tid for å få ut sagflisa av denne halen. Det er litt arbeid, men blir nok bra tilslutt!


Kl. 10.20 - Etter en tissepause (for meg), hadde jeg så flaks at jeg fant denne perfekte plassen til å komme meg opp på Saga igjen! Saga er nemlig på vei for å møte Prinsen.


Kl. 11.20 - Vi står og venter på Marita og Prinsen og lytter til lyden skolebarna som leker og hører på musikk.


Kl. 13.20 - Vi rir forbi Essorafineriet, min samboers jobb. Jeg så ikke noe til han, men grøfta på innsiden av gjerdet er det han driver med om dagen ble jeg fortalt da han kom hjem.


Kl. 14.20 - Jeg skynder meg med å få gjort litt stallarbeid før middag. Jeg ble desverre bare halvferdig og måtte ta resten etter maten.


Kl. 15.20 - Det er fredag og hurtigmiddag! Jeg liker og lage middag fra bunnen av, men enkelte dager er det greit å skeie ut og gjøre det enkelt. Jeg laget en av min datters favorittmiddager, som viste seg å ikke være favoritt lengre. Ja ja, god var det lell!


Kl. 16.20 - Middag ferdig spist og resten av fredagen er klar til å fortsette.


Kl. 17.20 - Noen ganger er det ganske vanskelig når gresset er grønnere på andre siden, synes Linnea.


Kl. 18.20 - Treningsøkt med Linnea. Det er ikke så lett å ta bilde når man longerer hest, spesielt når den helst bare vil stå sammen med deg. Derfor ble det ikke noe mer enn et bilde av en halv hest!


Kl. 19.20 - På tide å hamste inn mat for neste uke! Jeg lover at det er masse sunt nede i den vogna, selv om det ikke ser slik ut!


Kl. 20.20 - Kosekveld foran TV med hest på NRK, Det store spranget. Et ganske lite imponerende program, men det er litt obligatorisk når det først sendes hesteprogram i beste sendetid på en fredag!


Kl. 21.20 - Jeg smugspiser litt pizzarester... Ikke si det til noen! Det kan vel se ut som om Frekja også vil ha litt, men jeg er så kjip at jeg smugspiser den helt alene.


Kl. 22.20 - Ole Jan sier natta til Jessica. Han skal tidlig opp på jakt i morgen, så jeg får nok klare meg selv i kveld.



Kl. 23.20 - Jeg sorterer bildene fra dagen, mens jeg ser på nyhetene.

Takk for at du stakk innom min dag!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...