søndag 4. september 2016

En smakebit på en søndag: Til døden skiller oss ad av Ingrid Elfberg


Da var det tiden for å komme i gang med smakebiter fra bøker jeg leser. Jeg har ikke vært så flink til å ta meg tid til å lese i det siste. Dagens bok har ligget påbegynt på nattbordet mitt lenge. Jeg har hatt for mange ting som har gjort at jeg ikke har funnet roen til å lese, og jeg har vært for trøtt om kveldene. I går kveld kom jeg meg i gang igjen, og det var egentlig ganske deilig.


Boken handler om den svenske politikvinnen Erika. Hun har endelig klart å komme seg vekk fra sin voldelige mann, en mann som også var hennes kollega. Dette er nok en psykoligisk thriller, som både handler om Erikas kamp for å slippe unna sin manns klør, samt saken hun nå etterforsker på hennes nye arbeidsplass. Til nå må jeg si at jeg liker boken. Dette er andre boken jeg leser av forfatteren. Den første var Se til meg som liten er, en ganske tøff og velskrevet bok om et barn som blir kidnappet og morens fortvilede situasjon.

Resten av dagen skal jeg nyte i solen sammen med familie og hester. Så håper jeg at jeg får lest en snutt før natta senker seg. Smakevbiten er fra side 102.

Plutselig innså hun at underbevisstheten hennes allerede visste det resten av henne nektet å ta inn. Det var en stemme hun gjenkjente. Hun kjente nærværet av hele personen så inderlig vel. Huden krympet, det hetnet til under gipsen. Hun tok enda et skritt fremover, strakte hals for å se, for å forstå at dette faktisk var sant. At det var som hun fryktet: Göran.
Ha en nydelig søndag og ta gjerne en tur innom bokbloggen Flukten fra virkeligheten for flere smakebiter!

10 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte läst något alls av Ingrid Elfberg. Än. Men jag har tänkt läsa min första nu i september :)

    SvarSlett
  2. Detta var en okänd bok för mig - tack för tips! Och psykologisk thriller låter spännande!

    SvarSlett
  3. Denna har jag läst den var sjukt spännande

    SvarSlett
  4. Nyfiken på författarens senaste bok Monster. Dock inte läst denna - tack för smakebiten!

    SvarSlett
  5. Ingrid Elfberg har jag inte läst något av än. Låter spännande. Tack för smakbit!

    SvarSlett
  6. psykologisk thriller brukar jag gilla. känner inte till Elfberg. tack för smakebiten!

    SvarSlett
  7. Tack för smakbiten. Trots att jag läser mycket krim har jag inte läst något av den här författaren. Än.

    SvarSlett
  8. Har läst ett par böcker av Elfberg och gillade dem, men av någon anledning har det inte bivit av att jag läst fler. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  9. Dette høres ut som en lovende forfatter, både ut i fra det du skriver og når jeg leser i kommentarfeltet. Hyggelig at du er tilbake! Dette må ha vært en perfekt dag for hester og uteliv. Herlig med litt sommer i september også, det må vi bare nyte.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun skriver om ganske tøffe og såre temaer, på en veldig god måte. Det ble en super utedag, med shorts til og med. Det hadde jeg ikke trodd da jeg startet dagen med fleece-jakke...

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...