tirsdag 18. april 2017

TirsdagsTema: Koselig


På den svenske blogg-/fotoutfordringen TirsdagsTema er temaet mysigt denne uka, altså koselig. Jeg hadde en veldig koselig formiddagstur langs Ringshaugstranda i Tønsberg, og her er endel bilder fra den turen. Dere får bære over med meg, det ble strengt tatt litt mer enn endel bilder, det ble ganske mange...


Påsken er over for denne gangen, og noen har tydeligvis tilbragt sine påskedager her på stranda.





Måkene har det koselig i sola og bruker tiden på minst mulig ser det ut til.



Andre måker er i gang med morgenstellet.



Lyden av bølger er noe av det koseligste jeg vet, det er så fredfult og høre de små bølgene skvulpe mot stranden.



Å møte på denne blå brennmaneten når man bader, er derimot mindre koselig...

Linerla har det koselig i strandkanten, på jakt etter innsekter.


Høyt oppe i tretoppen derimot, koser grønnfinken seg i sola.


Når sommeren kommer, vil mange familier ha en koselig ferie på denne campingplassen.


Den koselige latteren av små barn som leker, er noe en virklig kan glede seg til.


Denne søte fiskemåka kom spankulerende foran meg.



Ærfuglene koser seg på det glitrende vannet.




Jeg elsker å stå og se på bevegelsene i vannet og kjenne på saltvannslukten. Det representerer mange, gode barneminner fra da jeg vokste opp ved sjøen.


Hallo der nede! Hva driver du med da?


Er du litt sliten i bena, kan du sette deg på benken og nyte utstikten. Det hadde sikkert vært koseligere om man hadde vært to...


Sola speiler seg i vannflaten.





Måka koser seg med et lite fiskemåltid. Jeg mistenker dog at måltidet ikke koste seg fult så mye dessverre...


Denne karen koste seg veldig på tur helt alene.



Piloten koste seg nok med den flotte oversikten han eller hun hadde fra flyen sitt.


Jeg møtte så på denne karen, som ikke brydde seg noe om omgivelsene sine der han var på tur. Kråkene hjemme er veldig sky, men denne karen var ikke veldig skvetten av seg.


Dua derimot, lurte nok veldig på hva jeg drev med der nede...


Knoppsvanen koste seg med mat, og jeg koste meg med å se på den.


Jeg sier en siste farvel til fuglene og denne ungmåka.


Turen min er over for i dag og jeg må kjøre hjem til dagens plikter. Aller helst skulle jeg ønske at jeg bare kunne sette meg ned i stranda, kjenne sola mot ansiktet og bare nyte lyd og utsikt i timesvis.


Og til alle geocachere, det er endel moro i området, spesielt for deg som liker å klatre... Selv fant jeg alle i lavere høyde i fjor. I høyden trives jeg særdeles dårlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...