tirsdag 4. april 2017

TirsdagsTema: Ryddet

Denne uken er TirsdagsTemaet städat/ryddet. Om det passet bra eller dårlig for meg akkurat i dag, er jeg litt usikker på. Her er nemlig rydding på burde ha gjort-listen min! Jeg skulle ha ryddet både inne, i hagen, på hestebeitet og på låven. Så mine bilder vil være av det som skal rydde nå i vår og sommer.



Inne i huset har alt hopet seg skikkelig opp. Til helgen skal det feires bursdag her, så det er bare å brette opp ermene og få det unna. Heldigvis bør det gå raskt, bare jeg gidder og prioritere det.


Ute er det flere og større områder som venter. Uteområdet bør virkelig ryddes opp i år. Det meste av fasaden på huset er byttet ut, det er bare litt igjen. Ellers så skal alt rundt ryddes opp, bedd anlegges og det blir litt å pusle med her.


Den jobben som virkelig krever mye denne uka, er rengjøring av beitet. Det har hopet seg opp med møkk etter vinter og frost, og nå skal det bort. Det blir noen trillebårer...



Inne på låven derimot, er det mye mer jobb i vente. Disse to rommene i andre etasje skal tømmes. Det har en gang vært hønsehus her, og det blir en stor jobb! Jeg har gjort litt tidligere, men det gjenstår mye. Jeg ser for meg en skikkelig dugnadsjobb over en hel helg...


I dette rommet på låven, er det også mye å gjøre. Veggene må fikses og vinduer byttes ut, det må ryddes og ordnes. Forhåpentligvis kommer det kaniner her etterhvert.



Så var det hagen. Roser skal stelles, bedd ryddes og gjøres klart. Litt nye planter skal kanskje også på plass, og kjøkkenhagen skal foreredes.


Kommunen har leid gården vår til å ha kontor, maskiner og grus på, mens de legger nye vannledninger. Når grushaugen er borte, skal denne plassen ryddes. Etterhvert blir det forhåpentligvis en ridebane her. Den blir ikke en spesielt stor ridebane, men det blir bedre enn ingenting!


Inne har vi begynt å lage salrom. Nå har vi ventet på mildvær, så vi kan få vasket ut alt støvet. Siden mildværet er her nå, så får vi nok finne tid og sette i gang.


Det gamle, midlertidige salrommet skal det bli godt å få vekk. Men før den tid, så må jeg nok ta og få ryddet det ... igjen. Det er utrolig hvor fort det blir rotete! At det ikke skal kunne gå an å legge ting på plass med en gang (og ja, det er meg selv jeg snakker til her).


Resten av stallen trenger også sin vårrengjøring. Støvete vinduer og lister bør få en omgang med kosten!

 Men først må få unna den daglige rengjøringen...


1 kommentar:

  1. Ja oj så lång listan kan bli på det som SKA/BÖR städas!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...