torsdag 18. august 2016

EFIT 18. august 2016


En ny runde med EFIT i dag, og jeg hadde planene klare. Men den der helsa var ikke enig i de planene og satte litt kjepper i hjulene. Men ettermiddagen tok seg opp, så det ble bilder jeg kan vise frem allikevel.



Kl. 07.56 - Tiden løper fra meg! Min datter skal til legen og vi MÅ kjøre om 4 minutter... Vi er fortsatt ikke klare...


Kl. 09.04 - En kjapp tur på butikken. Jeg hadde lovet min datter lunsj på butikken for en gangs skyld, og så ble det en is fordi hun var så utrolig flink til å ta blodprøve, selv om hun var livredd og legen måtte stikke to ganger.


Kl. 10.00 - Velkomstkomiteen kunne ikke brydd seg mindre om jeg kom hjem, og det blikket sier vel litt om hvor mye jeg forstyrret den gode søvnen ved å stikke et kamera opp i trynet hennes... Jessica er mer opptatt av hennes valpesko om dagen, og det er mange timer til dagens høydepunkt ... når pappa kommer hjem fra jobb.


Kl. 11.00 - Jeg er så trøtt, og etter et forsøk på å holde meg våken, må jeg gi tapt og sovner...


Kl. 11.57 - Vakthunden tar jobben sin alvorlig når hun tror hun har valper. Etter 30 minutter med non stop boffing og bjeffing, så begynner begeret mitt å bli fult! Etter å ha prøvd det meste, så må jeg innse at gårdsnissen der ute bare er superteit og må bjeffes på... Hormoner er gøy!


Kl.13.01 - Hestene har søkt seg opp på sin trygge plass på beitet (de synes ikke så godt på bildet, men står ca midt i bildet), da de sprenger rett ved gjerdet. De tok det fint så fort de fikk løpt opp der. Jeg visste ikke at de skulle sprenge, så fikk ikke flyttet dem, men det gikk bra. Dølahester så klart, med varmt hjerte og kaldt hode!


Kl. 14.00 - Venter på et par av de jentene der borte, men de har mye de skulle ha sagt og det tar tid...


Kl. 15.00 - Svigerfar har fisket makrell, og det blir sprøstekt makrell til middag.


Det som egentlig skulle bli kl. 16.00 ble glemt. Vi spiste og koste oss med middagen, og med en middagsgjest var bilder helt ute av mitt hode... Så her har dere et bilde av en stekepanne! Vær så god...


KL. 16.55 - Litt snakk og planlegging før resten av dagen fortsetter.



Kl. 18.05 - Jentene har hentet Saga fra beitet. Klart for ridetime!


 Bonusbilde: Svigerfars (og nærmeste nabo) valp er ute, sjarmerende og søte Fia.


Kl. 19.00 - Saga har vært en veldig flink hest og er i gang og lære nok en rytter og ri. Hun kan ha sine meninger, men hun er veldig fin med nybegynnere, samtidig som de må gjøre ting rett for å få det til. Hvis ikke går hun bare sin vei (og derav longeringstau).


Kl. 20.00 - Siden samboer har stukket av med bilen, kjører jeg min datters klassevenninne hjem med hesten i stedet. Det gikk veldig fint, selv om det på siden var flere gravemaskiner som jobbet og steiner som smalt ned i lasteplanet. Det er helt tydelig at hun har blitt vant til å stå ute blant maskiner som jobber.


Kl. 21.00 - Ferdig i stallen og hundene luftes. Himmelen er utrolig vakker akkurat nå!



Kl. 22.00 - Akutt løs tann hos min datter, som er livredd for tanntrekking! 35 minutter inn i prosjekt "få ut den tanna"


Kl. 23.30 - Tann er ute! Det hadde ikke blitt noe søvn med tannen i munnen, og tilslutt fikk vi den ut (den satt helt løst). Hurra! Nå er jeg så sulten og så trøtt at jeg knapt kan stå på bena.

God natt og takk for i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...