søndag 7. august 2016

EIFT 7. august 2016



Da var det tid for EFIT igjen, en stille og rolig søndag med fokus på å få ferdig stua og endelig fylle bokhyllene mine. Velkommen inn!


Kl. 09.14 - Jeg leser på Facebook, hvor Eirin tipser meg om at det er EFIT i dag, så jeg løper og henter kamera. Frokosten er akkurat ferdig spist, boka er akkurat ferdig lest og jeg forsøker å holde meg våken med Cola. Det ble nemlig ingen søvn på meg i natt. Det var en av de nettene hvor Ole Lukkøye glemte meg, og naboens motorinteresserte guttevalper & co var ute og festet med gamle volvoer og motorsykler i gata.


Kl. 10.15 - Hestene er ute og stallen er rengjort.


Kl. 11.10 - Kjøkkenhagen er sjekket (resultatet ble 5 plommetomater og en sukkerert), og jeg sjekker eplene. Trærne er foreløpig små og gir ikke mye frukt, men det skal da bli en eplekake ut av dem!


Kl. 12.32 - Siste del av gulvet legges.


 Kl. 13.24 - Lunsj, men hva skal jeg spise? Ble stående og stirre på kjøleskapet en stund, før jeg klarte å bestemme meg...


Kl. 14.14 - Bokhyllene fylles sakte opp. De aller fleste bøkene mine har vært pakket ned i snart 2,5 år, siden jeg flyttet. Endelig begynner den innebygde bokhyllen min å bli så klar at bøkene kan komme på plass. Det skal komme lister rundt den etterhvert.


Kl. 15.17 - Mange kjære bokvenner dukker opp og bøker sorteres. Dette blir et skikkelig puslespill for å få plass til alt og er det kanskje noen som ikke er så spesielle at de trenger å bli med inn i bokhyllene tro? Mest av alt har jeg bare lyst til og sette meg ned og lese de alle, men da blir det lite annet som blir gjort...


Kl. 16.26 - Det begynner å ligne en stue! Man kan i det miste se hvordan det kommer til å bli. Litt lister nå, og så få på plass møbler, så blir det bra!


Kl. 17.45 - Jeg sovnet på sofaen og ble vekket til middag. Egenfisket sei fra Hitra. Jeg er feldig som har en samboer som er en dyktig kokk og kan servere mat til en trøtt boksorterer.


Kl. 18.26 - Neste bok er plukket ut av boksamlingen, gikk for lett chick lit. Ikke favorittsjanger, men boken kommer nok til å stå bak andre bøker (det blir to rader i enkelte hyller), så da tenkte jeg at jeg fikk se å lese den.


Kl. 19.30 - Leser, men ikke helt overbevist om jeg har valgt rett. Det blir litt for overfladisk for min smak. Men det kan jo hende at boken er morsom når jeg kommer skikkelig i gang.


Kl. 20.20 - Plutselig var himmelen full av måker, kråker og duer! Desverre var de fleste borte innen jeg fant fram kameraet, og jeg har ikke telelinse, så det blir mest sorte prikker mot en himmel...


Kl. 21.25 - Jeg har vasket litt byggestøv av en gammel kommode. Den har et stort og flott speil, og utifra speilbildet her, så må jeg si meg fornøyd med jobben.


Kl. 22. 30 - Jeg har sagt at når vi får ut teppene i stua og har lagt nytt gulv, skal jeg sette meg ned og drikke et glass vin på gulvet. I dag er endelig gulvet på plass, og her er vinglasset! Skål!


Kl. 23.30 - Jeg skal egentlig legge meg, men må bare oppdatere YOU-appen med dagens mål, først.

God natt og takk for i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...