lørdag 24. desember 2016

Julekalender dag 24 - God jul!


Da er dagen her! Julaften. Dagen jeg har ventet på og som jeg elsker. Julestrømpe, godteri, Tre nøtter til Askepott, Disney, lys og varme. For ikke å glemme, gaver under treet.


I hele går kveld sto alt på hodet for å komme i mål. Det er utrolig hvor mye på etterskudd jeg alltid kommer, selv om jeg tror jeg ligger godt an når lille julaften nærmer seg. Hvert år sier jeg: I år skal jeg ikke gjøre noe annet enn å kose meg på julaften. Hvert år ender jeg opp med å rydde og pynte på julaften. Men til neste år...


Kvelden før kvelden består alltid av et par viktige tradisjoner. Grevinnen og hovmesteren på TV og så må Tiril sette stjerna i toppen av treet. Da vet vi at det blir jul.


Da ønsker jeg alle mine lesere en god jul. Husk å kos dere i romjula!


Fram til 1700-tallet var det vanlig å drikke Marias skål. Da tenkte man gjennom året som har vært, og hvordan det nye året skal bli. En fin skikk synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...