tirsdag 6. desember 2016

TirsdagsTema: Opplyst

Denne tirsdagens TirsdagsTema er opplyst, det perfekte tema for disse mørke dager i desember. Derfor endte jeg opp med en liten kveldstur for å ta en titt (og noen bilder) av nabolagets lys. Det blir selvsagt ikke høykvalitets bilder av det, med tanke på mørket og et ikke spesielt mørketvennlig kamera.

Vi er som nevnt inne i en mørk tid, den mørkeste i året, før sola snur om noen uker. Da hjelper det veldig å ha ekstra lys både inne og ute. Det gjør dagene litt lysere og man blir jo ganske muntret opp av alle de flotte lysene. Så er det jo de som tar det en anelse langt, men det har jo sin sjarm og attraksjon det også.


Om vinteren, går det med ganske mange stearinlys her. Jeg elsker levende lys og varmen det tilfører rommet.


Adventsstjerna er på plass i vinduet og stråler utover i rommet. Det å slukke alt lyset om kvelden, og kun la stjernene stå for lyset, skaper en meget trygg og god stemning.





Det er noe helt spesielt å gå en tur klokken 01:00. Det er ikke en eneste bil og alt er helt stille. Det var så stille i området at jeg kunne høre støyen fra essoraffineriet flere kilometer unna. Det tror jeg aldri at jeg har gjort før. Vi har et ganske nøytralt nabolag når det kommer til bekysning. Det er ingen skrikende julehager eller grelle, blinkende lys. Det er enkelt og pent. Med nærmere ettertanke, tror jeg det er på tide at den ene busken her hjemme bør få seg litt lys, det tror jeg ville tatt seg bra ut.

5 kommentarer:

  1. Det gäller att ta vara på allt ljus så här års!

    SvarSlett
  2. Ja tack och lov för alla sorters ljus som kan skingra mörkret!

    SvarSlett
  3. Ja visst behöver vi mycket ljus och upplysning i december, både levande ljus och ljusslingor. Hur skulle vi annars orka, leva som mullvadar?

    SvarSlett
  4. Ja mycket stearinljus går det åt .....vi behöver lysa upp så mycket vi kan i decembermörkret

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...