søndag 29. januar 2017

Blogger's Sunday Walk - Med mange hundre kilos turkamerat!

I dag er det bloggeren Vilt og vakkert sin Blogger's Sunday Walk! Hun ønsker at flere skal ut og bevege seg, og oppfordrer at bloggere skal ut og gå tur på samme dag, og så dele turen med andre.

I dag var jeg litt spent på hvordan det ville bli å gå tur. Det var meldt regn på den tiden jeg hadde mulighet til å gå. Heldigvis ble det kuldegrader, og endelig bittelitt snø her i Tønsberg. Vi har bare hatt to halve dager med noen centimeter. Ikke at vi fikk større mengder i dag, men vi har i det minste fått beholde den i hele dag!

Vi passet svogeren min sin hest denne helgen, og siden våre egne hester skulle trenes litt senere på dagen, tok jeg like gjerne med meg Frøkna på tur. Vi kunne begge trenge å kvitte oss med noen kalorier, så da var det bare å traske avsted i snøværet.


Linnea lurte fælt på om det var henne jeg skulle ta med meg i dag også. Det har blitt endel mer trening på henne i det siste, etter en lengre periode med mye fred og ro. Men ikke ennå, kjære du, du skal få jobbet etterpå lille venn...



Frøkna var muligens ikke helt klar for tur i dag! *gjesp* 


De andre to undret nok på hvorfor jeg lot dem stå igjen, og tok med meg en annen hest. Men sånn er nå livet, det er ikke alltid helt rettferdig.


Denne bakken er vel strengt tatt en av de få skikkelige bakkene i skogene her, men den får blodpumpa godt i gang når man går opp. Hassumåsen er egentlig en fin plass å trene hest. Litt kupert og variert terreng. Vi har mye myr i området, så det blir lite off road ridning, men her har man noen muligheter. Det er ikke store plasser, men man kan jo bare gå på kryss og tvers.


Når man har brukt noen kalorier, så må man forsøke å fylle på litt også. Men Frøkna, om jeg skal la sjokoladen være, så kanskje du bør holde deg unna granbaret?

Det ble en hyggelig tur. Det hjalp mye at det ikke kom regn, men snø i stedet. En ting er å gå tur i regn, det kan være koselig. Men det er ikke særlig koselig å gå tur i regn, med kun et par varmegrader...

Jeg oppfordrer alle bloggere jeg kjenner eller som skulle lese dette innlegget: Bli med på tur du også! Neste tur er til våren, nærmere bestemt søndag 30. april. Så kan vi gå tur sammen, selv om vi ikke er på samme sted.

1 kommentar:

  1. Hei, så flott innlegg og såååå god reklame. Hester er koselige dyr. Frøkna er jo en skjønnhet! Er glad vi har noen hester i nærheten på Lia i Telemark. Har lova barnebarnet ridetur når vi er der.... Jeg våger meg nok ikke opp på hesteryggen siden jeg var 17 år siste gang!
    Da får vi se om vi får med oss flere på tur i april. Jeg lager samlepost senere i dag ... ha flott uke uten snø ser det ut til.... ;:OD)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...